Saturday 18 June 2011

faeshion.shiol.miz.worlD 2011

hmmm..
oh! errr...


i'll present to u...bakteriaL!
tahu tak banyak penyakit sebenarnya disebabkan oleh mr bakteria dan mrs virus. mereka2 ni tak pernah lelah dan putus asa untuk memberikan kebahagiaan kepada makhluk2 yang diberi nama...manusia!

pengacara majlis : sebagai pengacara majlis untuk fashion.shiol kali ni, saya..bla...bla...bla... dan sekarang tibalah masanya, saya akan memperkenalkan peserta2 kita. Siapakah yang bakal merangkul besi tiara miz.worlD 2011 kita pada malam ni....

kabus memenuhi pentas, samar2 kelihatan kelibat2.....


...diberi nama miz salmonella. beliau merupakan pengusaha terbesar syarikat demam kepialu. beliau giat bekerja apabila makhluk2 di malaysia tidak mengamalkan kebersihan diri, alam sekitar dan makanan dengan sempurna.
pesanan miz salmonella untuk peminat, jangan basuh tangan bila nak makan. dedahkanlah makanan bagi lalat cium.!"

dan peserta kedua kita,


...diberi nama miz Escherichia Coli atau nama glamernya E.coli. miz E.coli bekerja sebagai peng"cirit.birit"kan orang2 di bumi ini. semua peringkat umur dia sambar. miz E.coli ni sbenarnya baik, tapi dia ni licik sikit. bila badan mr manusia lemah2 sikit mulalah dia cari peluang.

dan peserta seterusnya, ialah

 ...diberi nama miz Klebsiella. dia berkerja keras untuk menyebabkan jangkitan salur kencing[p/s: urinary tract infection, hmm tak tahu la betul ke tak panggil cam ni] kepada manusia.

dan....


....diberi nama, miz pseudomonas. dia ni suka melancong ke mana saja, alam sekitar, tanah, air..bla...bla...miz pseudomonas ni suka kat dettol. bila guna dettol, miz pseudomonas sengih riang.

ok, kita dah tengok peserta2 kita. sebelum juri2 professional kita menilai dan mengira markah2. dan krew2 kami mengira vote daripada penonton di rumah, kita enjoy iklan seposen tajaan...tut...tut...



dan keputusannya!




.....hhmmmmm...~

No comments:

Post a Comment